torsdag, juni 09, 2005

Självberättigande

Ett taxibolag i Kiruna har infört alkolås i samtliga sina bilar. Ingen anställd åkare, eller förare har haft något emot detta, utan insett att det är en bra sak. Om inte annat för imagen, ett seriöst företag.

Nu har facket (Transport) protesterat och anmält missnöje. Man hänvisar till den personliga integriteten. (!!!?)

Jag är inte på något sätt fackfientlig. Tvärtom. Men ibland saknar dom pedagogisk förmåga i sina budskap. Eller är dom bara ute för att skydda sitt eget berättigande.

2 kommentarer:

Christian D. sa...

Den här kommentaren har inget med artikeln att göra, men jag hittade inget annat sätt att kontakta dig på.

Jag vill att du istället för att hämta bilden blogwalk.png från min webbplats laddar hem den och sedan lägger upp den på din egen webbplats. Varje gång din blogg besöks tar det nu onödig bandbredd från min server.

Bert Bodin sa...

Fixat! Feltänk av mig. Ursäkta.

Mvh Bert