onsdag, mars 08, 2006

Jag, jag och jag

I många sammanhang med jobbet har man blivit uppmanad att säga vad man tycker om sig själv. Det ingick en tid i alla personalutbildningar. Till leda.

Först skulle man lista alla negativa sidor man hade. Och det flödade! Man skrev och skrev.

Sen var det de positiva egenskaperna som skulle listas. Och det tog stopp! Nä - men inte har väl jag.... inte skall väl jag.... Där satt man med sin falska blygsamhet och kunde inte komma på en enda positiv sak om sig själv.

Nu har Snigel utmanat mig. Ångesten och rysningarna uppstod inom någon sekund, när jag läste om det. Men sen tänkte jag att...... Så här kommer det:

Fantastisk. Jo, det är jag. På massor av sätt. Alldeles för mycket för att listas här.

Framgångsrik. Jajamen. Jobbat och slitit i 34 år innan jag blev amatör på arbetslöshetsområdet.

Otroligt allmänbildad. Utmana mig om du törs.

Snygg. Vill inte att läsekretsen skall svimma. Har du aldrig förstått varför jag inte har någon bild på hela mig här på bloggen?

Rik. På självironi. Och ironi.

Rolig. Tycker jag själv.

Det var inte så svårt ändå. Undrar vem jag själv skall utmana.... Nu börjar några att darra....

Nä - Jag stoppar där!

Inga kommentarer: