fredag, september 29, 2006

Flyttångest

Skall jag, eller skall jag inte? Att lämna något tryggt, om än lite knaggligt och övergå till något som beskrivs som flådigt, enkelt och med massor av nya möjligheter. Det är frågan.

Det är bloggen jag tänker på.

Blogger erbjuder att flytta över till ett nytt, fräschare koncept. Och man läser och läser och läser om allt det nya, allt det enkla, allt det flashiga man skall få. Men man får inte svar på de frågor som dyker upp. Det kallar jag dålig informationskultur.

Har man väl gjort en övergång, kan man nämligen inte ångra sig. Då är man fast.

Att göra övergången, verkar enkelt. Bara två klick bort. Sen är det fixat.

Men vad jag inte får svar på, är
- kommer alla mina bloggposter att föras över med automatik
- länklista och hela konkarongen i högerkanten... hur blir det med den?

Därom är det tyst. Mycket tyst.

Någon annan som vågat språnget?

Inga kommentarer: