måndag, oktober 02, 2006

Räddad

Idag fick jag ett strålande erbjudande. Helt otroligt! Dessutom skulle jag på något konstigt sätt tjäna 1789 spänn. Och just nu under oktober får jag 26 stycken gratis! Förutom de 13 jag redan har.

Nu gäller det bara att få tiden att räcka till.

Jag är lite orolig.
Att jag inte hinner.

26 + 13 = 39

Trettionio kanaler att välja mellan.

Åh herregud. Framtiden är räddad.
Måste nog köpa en ny TV-soffa.
Med inbyggt kök.

- "Men", säger du, "du kan väl välja ut de program du vill se."
- "Javisst", säger jag, "bara jag hinner läsa igenom programtablåerna innan programmen har gått."
- "Fast det är egentligen ingen idé", säger du, "eftersom du kan titta på vilken kanal som helst. Det är samma skräp på alla ändå."
- "Skönt! Då slipper jag ju välja."
- "Jepp. Det är det som kallas valfrihet"

Inga kommentarer: