tisdag, november 28, 2006

Efter gymet...

... går jag en promenad. Solen kämpar sig upp ett litet stycke. Himmelen är blå och lätt molnbeströdd. Sneda strålar över stan. Blå skuggor. Det är kallare idag. Precis sådär friskt, som jag vill ha det. Men fel finns. Östermalms trädgårdar har ännu friskt gröna gräsmattor. Snön är borta.

Nu är det också möjligt att närma sig Kulturens Hus. Det börjar bli invigningsdags. Biblioteket flyttar in. 7 kilometer böcker, säger tidningen. 15 kilometer säger Nordnytt på TV. Byggnaden imponerar. Först nu får jag perspektiv. Först nu får jag kontakt. Först nu förstår jag hur mycket jag saknat det!

Lunch på Roasters, som vanligt, höll jag på att säga. Idag med Anders, som ringde och stämde träff. Fiskgryta. Människor, värme och glädje. Här får man aldrig tråkigt. Pratar körsång med fru Wollter, som försöker övertala oss att börja. De saknar tenorer. "Jag är sopran", piper jag.

Robbie bjuder cappucino lyx, och Anders bjuder på chokladtryfflar med jordgubbe och chilipeppar.

En vanlig dag.






Inga kommentarer: