torsdag, augusti 30, 2007

Ljusa skuggor

I förra veckan dök en gammal medarbetare upp i min hjärna. Har ingen aning varför. Han bara fanns där. Och jag funderade en stund över var han kan tänkas bo, och vad han pysslar med nuförtiden. Men tankarna försvann i det allmänna bruset.

Idag fick jag ett mejl, från en annan före detta kollega här i stan.

Hej

Fick ett samtal på min mobil förra veckan.
Det var en viss herr Xxx som var på tråden.

Han kom in på kontoret dagen efter med sin fru och vi satt och pratade ett tag.

De bor nu i XXX och han har sadlat om och jobbar numera i trädgårdsbranschen.
Anlägger och sköter parkanläggningar. De har hand om en tredjedel av XXXs (en nordisk huvudstad) parker berättade han.
Han var sig lik efter alla dessa år, kanske hade han lagt ut en del.
Kul att träffas, det var väl 15 år sen sist.

Med vänlig hälsning,
J.


(Mina kryssningar)



Det handlade om den person, som besökte mig i huvudet.

Det här är definitivt inte första gången, som jag råkar ut för något liknande. Plötsligt kommer jag att tänka på någon, sedan länge saknad, eller åtminstone för tillfället glömd person. Några dagar senare stöter jag på vederbörande på stan.

Det finns någonting...

*****

Inga kommentarer: