tisdag, september 18, 2007

Inget ...

... har blivit skrivet idag. Hm! Jag som hade tänkt utgjuta mig över tjuvjakten i Norrbotten. Brottsförebyggande rådet har ju genom en undersökning kommit fram till att den bild som filmen Jägarna skildrar, stämmer bra överens med verkligheten. Jag minns att jag tyckte detsamma, när filmen var aktuell. Många andra norrbottningar, däremot, tyckte att filmen var en nidbild.
"Så'na är vi inte!"

Jo - det är precis så'na vi är.

Skämmes!

Om du, tjuvjägare, som läser detta, skulle inse hur okunnig du är. Hur fullständigt inkompetent och genomegoistiskt du agerar, så skall du ändå veta att okunskap går att bota. Med bara lite intresse för den natur du nu förbrukar, skulle kanske även du lära dig något bortom förmågan att använda avtryckarfingret.

Tills dess är du bara värd förakt.
Djupt förakt!

---

Länsstyrelsen har inventerat och funnit att skadorna från terrängfordon ökar starkt i länet.

Och det gör mig bara så besviken och arg, att jag inte ens orkar engagera mig i det. Kör slut på naturen bara, så slipper vi turisterna, och allt annat med, för den delen i fortsättningen.

Vi kan ju börja om efter nästa istid.

*****


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: