tisdag, juli 22, 2008

Och så hittar...

.. jag den där snyggaste, tuffaste, mest funktionella och bäst sittande jackan, som jag varit på jakt efter. Min gamla fjällvandrarjacka, som jag köpte på rea för sisådär tio-tolv år sedan börjar bli sliten. En så kallad skaljacka har alltså funnits i investeringsplanerna ett par år nu. Men en osäker arbetsmarknad har gjort att jag avhållit mig.

Men nu! Nu tänkte jag göra allvar av planerna igen. Botaniserandet har i och för sig pågått i lämpliga tidskrifter och jag har haft en stark övertygelse om vad jag vill ha. Så där på ett ungefär.

Idag var det dags. Den var alltså bara så rätt. På alla sätt. En liten, liten detalj störde dock. Nej - inte blixtlåset. Ja - fickorna satt på rätt ställe. Johopp - ventilation under armarna fanns också. Och förböjda armar. Praktiskt. Men en liten detalj, som sagt. På en liten lapp stod det 5295:-.

Det blev inget köp.

*****

Inga kommentarer: