torsdag, oktober 02, 2008

Samma visa

Jaha - Så var det torsdagkväll igen. Och fest. Jobbrelaterat. Började vid fyratiden och hemma sedan ett par timmar, så det var inte så rysligt tungt, som förra torsdagen.

Nej, den här gången handlade det om mingel. Invigning och kontaktodling. Två reklambyråer här i stan har slagit sina påsar ihop och såg en anledning att fira. Särskilt som man dessutom flyttat in i nya fräsiga lokaler. Snyggt var det. Avundsjuk blev jag. Fina arbetsmiljöer är guld värda.

Dessutom lyckades jag avväpna en vakt. Jo, det är alldeles sant. En stadig herre tog emot vid entrén. Hälsade välkommen med ett kraftfullt handslag och en metalldetektor.
- Vi måste kolla här, sade han.
- Ja, varsågod, sade jag.
Han svepte över hela mig med detektorn, både bak och fram.
- Nå!? Men den här var väl inte så lyckad va?
Plötsligt höll han upp en handgranat framför näsan på mig och såg ännu barskare ut.
- Vadå, sade jag. Det där är ju bara min cigarettändare. Jag norpade åt mig granaten.
Då brast han och bad mig stiga på. Han ingick i underhållningen. Gick omkring i minglet och förbluffade oss alla med sina trick. Proffsmagiker, visade det sig.

Buffén smakade utmärkt.
*****

Inga kommentarer: