onsdag, november 12, 2008

Undrar hur det känns...

.. att vara ett företag, som så få känner förtroende för. Som Aftonbladet, TV3, eller Skandia. Jag skulle nog inte tycka att det vore så rasande kul att gå till det jobbet om jag vore i den situationen.

Å andra sidan är det ju de själva som ställt sig i skamvrån. Direkt eller indirekt. Så de har väl sig själva att skylla.

Märkligt nog så lever dessa tre varumärken rätt gott. Trots allt. Aftonbladet fortsätter att vräka ut sitt skräp (hade tänkt ett starkare ord, men hejdade mig), liksom TV3. Och Skandia har lång väg kvar till att begreppet Skamdia är borttvättat. Ändå läses de, tittas på, och förmodligen försäkras hos. Märkligt. Men någon eller några föder dem.

För min egen del är alla tre bortvalda, förmodligen för evigt. Skräp skall förpassas till soprummet.

Den här bristen på förtroende har Göteborgs universitet hittat, när det gjort en undersökning hos ett tusental personer.

Jo, det fanns en fjärde förtroendenolla i det där sällskapet också. Även den spolad för evigt av mig.
Sverigedemokraterna!

*****


Läs mer i DN.

Inga kommentarer: