måndag, december 08, 2008

Frågvis

När man är hemma och har förlustat sig med medikamenter, så har man lite tid att läsa fler bloggar än vanligt.

Hittar denna frågeutmaning hos Studiomannen.

Frågorna är alltså inte "mina". De är alltså bara kopierade, men rätt kul ändå. De kursiverade parenteserna är däremot tillagda av mig.

Vi kör igång!

1. Varför finns det inga roliga svenska sitcoms på TV?

2. Hur ser kommande svenska lagstiftningar om fildelning ut jämfört med andra länders lagstiftningar?

3. Hur tänker du fira jul?

4. Hur kommer det sig att folk blir fetare och fetare trots att det väller bantningstips, lifestyleprogram och dietexperter över oss?

5. Varför finns det skyltar där det står “Tryck”, “Drag”, “Ring på klockan” och liknande när det är så självklart?

6. Varför är det roligt att supa ibland? (Det tycker inte jag, men jag ville behålla frågan från originalet.)

7. Vad har jag missat som bara sett en enda Bergmanfilm (Fanny & Alexander)? (Inte heller detta överensstämmer med min erfarenhet. Men frågan är intressant.)

8. Varför är fotboll bättre än andra sporter?

9. När drar du till med vita lögner?

10. Vilka av dina egenskaper värdesätter du högst?
*****

Inga kommentarer: