tisdag, december 02, 2008

Valfrihet

Halvspringande till frisören häromdagen (Jag var lite sen till den avtalade tiden.) lade jag flyktigt märke till en bil med en reklamtext på sidan. "Du har möjlighet att välja, och att ladda ner en miljon låtar."
Ja jäklar! En så'n telefon skulle man ha. Och ett sådant abonnemang. Tänka sig. Välja bland 1 000 000 säkert skitbra musikstycken. Säkert!

Men jag insåg snart vilken mesig produkt det där var, när jag läste detta:
"I ***s Musikbutik kan du välja bland över 4 miljoner låtar."

Givetvis måste man satsa på den där sista. Dum vore jag väl annars.

Men, men, men.... kolla här: "Nyligen lanserade Luleåföretaget Oricane en applikation som ger mobilanvändare möjligheten att bära omkring 200 miljoner nummer i sin telefonbok."

Jisses! Jag menar med den bekantskapskrets jag har, så är det ju en nödvändighet. Undrar om man måste välja. Eller kan man klämma in de där 4 miljoner låtarna i samma lur som de 200 miljoner telefonnumren? Jo, det måste man väl kunna, va!?

Annars är det ju ingen idé!

*****


Läs mer!

Inga kommentarer: