onsdag, juli 29, 2009

Och inget blev skrivet ...

.. idag. Eller... Jo det blev det ju. Det här till exempel.

Men inget särskilt har timat, mer än att vi tillbringat denna ljuvliga sommardag i stan med diverse ärenden och avslutade med middag ute och ett glas vin i sena sommarkvällen på Kulturens Hus-terassen. Ljumt och vackert. Ja, inte vinet. Det var tempererat och gott.

Jag kan dock inte undanhålla dig den lilla historia som stod att läsa i DN idag. Den handlar om det semestrande svenska paret i husbil, som hamnade i Carpi (nordligaste Italiens inland) istället för ön Capri, dit de egentligen ville.

Så går det när man stavar fel i sin GPS.

Tacka vet jag karta av vanlig sort. Enkelt och orienterande på flera sätt. Man vet i alla fall vad som finns i omgivningen om man följer med i tanken under färden.

Turistchefen i Carpi var något förvånad över att få frågan om var den Blå Grottan finns. (En känd sevärdhet på Capri.) Han tyckte också det var märkligt att paret trodde sig hamnat på en ö, utan att ha passerar något vatten. Än mindre använt sig av färja.

Tänk - Det tycker jag också.

Imorgon, torsdag, tänker jag hamna på en ö.
Och jag vet var den ligger.
I vattnet.
Faktiskt!

*****

Inga kommentarer: