tisdag, december 22, 2009

Ingen vila

Så har jag jobbat sista dagen före lite julledighet. Den bestod av kurs. Utbildning.

- Nu ska ni få tillfälle till reflektion. Tänka på hur ni uppträder, vad ni säger och hur ni säger det i kontakt med kunden.

Jaha - tänkte jag. Det gamla vanliga. Efter 38 år i samma bransch kan jag ju det mesta, tänker jag, medan jag lyssnar på våra uppgifter. Och visst var det skåpmat. Men inte gammal dito. Den här var nylagad till stor del.

Det gick att röra om i hjärngrytan. Nya insikter, åsikter och utsikter.

Nu gäller det bara att komma ihåg detta när jag börjar jobba igen, den 28:e.

Får väl repetera i huvudet ikväll. Det passar bra, där jag står och rullar kulor, som ska bli Rånepepparkakor. Kula efter kula i hundratal. Det var den där degen från igår, som ville vila hela natten och hela dagen idag för att bli bra.

Det ska jag också göra, när julaftonen inträder.

*****

Inga kommentarer: