måndag, januari 04, 2010

Intressant ointresse

Jag läste ett kul inlägg hos Promenader och utflykter. Ett inlägg som jag ville kommentera:

Här har du en till som är totalt ointresserad av viss sport. Nämligen lagsporter.

Däremot kan jag följa friidrottsprestationer, skidåkning utför och på längden. Men mest bara som spänning för stunden. Att jag skulle komma ihåg några resultat, eller veta på vilken plats den och den ligger i Världscupstabellen, är helt uteslutet.

Lagsporter däremot, är bara röriga och därmed ointressanta. Dessutom slåss utövarna, och supportrarna också ibland. Den enda underhållning jag ser i hela den företeelsen är det allvar som anhängarna lägger i sitt intresse. Det kan ibland vara hejdlöst roligt. Så den aspekten av lagsport gillar jag. (Tänkte inte på det.)


*****


Här finns inlägget hos Promenader och utflykter.

Inga kommentarer: