onsdag, februari 03, 2010

Gråa hår

Jag har blivit med Facebook. Halvt frivilligt. Men jag behöver en kurs.

Någon som ställer upp?

Jag vill inte ha frågan "Vad är det du vill ha hjälp med", för det vet jag inte. Att något så ostrukturerat, ologiskt och fullt av trams och konstigheter har blivit så omåttligt populärt är något som förundrar mig.

Ställer jag en fråga rakt ut i FB-röran, angående en funktion eller hur man gör i ett visst fall, så är det sällan någon som berättar. Förmodligen kan ingen svara, för ingen verkar riktigt veta vad de håller på med. Inte ens när jag frågar fysiskt, dvs någon som ständigt fäjsbokkar och pratar vitt och brett om hur kul det är. Oftast tittar de bort, eller ger ett undvikande svar. "Njae jag vet inte riktigt. Jag tycker inte det fungerat så bra på sistone". Men kul är det, försäkrar de.

Jag vill hitta kärnan.

Vet du var den finns?

*****


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: