torsdag, april 21, 2011

När vi äter middag ...

.. ringer stuggrannen. Min namne.
- Hej! Vad gör ni. Kom över på kaffe och en whisky sedan.

Det blir en stund med samtal om gamla bekanta, nya bekanta, Qui Gong, skidåkning (jag och B-O är gamla Skidfrämjarkolleger), hans nya kvinna har skrivit en bok nyss utgiven...

Ja det blir mycket prat om allt möjligt.

Och imorgon fyller han 69.
- Då kommer det folk. Säkert. Ja, då kommer K. och B. också.

K. är kollega till mig, men på ett annat av våra kontor.

- Kul, sa jag. Då får vi se om hon håller vad hon lovat.
- Vadå, frågar B-O.
- Ja, hon har lovat att titta in hos mig när hon kommer hit nästa gång. Det är ett år sedan, så vi får väl se om hon kommer ihåg.
- Jag påminner väl henne.

Vi går hem. Mörkret (Det mörker som inte är så mörkt längre.) har lagt sig och dimman smyger runt träden.

*****

Inga kommentarer: