tisdag, april 05, 2011

Väderätare

Jag äter lunch vid elvatiden. Mycket för att då få en smula lugn och ro, en välbehövlig paus. Dessutom är salladsbuffén som fräschast.

Men det skiter sig fullständigt vissa dagar.

Nu har jag kommit på en teori om varför.

Igår skramlade väl sisådär tio gäster här, under min lunchtimme. Idag är lokalen fylld till 80% redan tjugo över elva och folk står i kö för bord tjugo minuter senare.

Igår var det mulet med lätt duggregn.
Idag skiner solen.

Ett klart samband, alltså.
Man har väl läst sociologi, så man vet vad man talar om.

Så akta dig för sol. Den kan göra dig överviktig.

*****

4 kommentarer:

Marianne sa...

Jag tror det var i går de pratade om att man ska sola (måttligt) för att inte få d-vitaminbrist med påföljande MS. I dag är det livsfarligt att vara i solen för att ozonskiktet är rekordtunt. Och nu varnar du också!  8-)   

Maja sa...

Och bara gubbar som flyt solen..?

Bert sa...

Marianne: Vi är många som känner ansvar. :-D

Bert sa...

Maja: Bakom gubbarna sitter ett gäng tjejer som hade så himla kul. Men de syns bara om du tittar noga. Precis bakom mig var också ett tjejbord. Men jag är ju lite diskret med mobilkameran.