lördag, september 03, 2011

Inte vet jag vad som hände ...

.. igår efter att vi käkat italienskt på Tallkotten. Men vi gick till Kulturens Hus, ty vi hade ju biljetter!

Huset vimlade av folk. Gala i luften. Förväntningar. Bekanta. Obekanta. Unga och gamla i skön förening.

Ridån gick upp. Sedan inträffade det där som jag inte riktigt vet vad det var. Men det skrattades och skrattades och skrattades. Surrealistiskt, gripande ogripbart. I en timme och trekvart.

Blev vi klokare?
Ja, det tror jag.

Klungan är nämligen klokt okloka.

*****

4 kommentarer:

Ingela sa...

Dom kommer till Skeå senare i höst. Funderar på att gå. Tror du att jag gillar det?

Blev så gripen av Olof W:s sommarprogram i somras. Det visade sig att jag kände och tyckte om hans alltför tidigt bortgångna pappa som programmet till stor del handlade om.

Sven sa...

Såg dem ikväll. Sanslöst bra!

Bert sa...

Ingela: Det var burleskt, surrealistiskt. Man vet inte vad man skrattar åt egentligen. Men det gör man.

Bert sa...

Sven: Visst var det!