tisdag, september 13, 2011

Luleliv

Här händer ju ingenting. I alla fall inget att skriva om. Men eftersom man inte ska vänta på inspirationen (har jag fått lära mig), så börjar jag väl knappra på tangenterna och så blir det kanske någonting i alla fall.

Få se nu ......

Ja, jag skulle ju kunna berätta att vi har mycket att göra på jobbet. Helt galet mycket. För mycket. Inte för att jag klagar, men vi känner oss lite underdimensionerade just nu och samtidigt som jag bett några kolleger gå upp i arbetstid, hade jag tänkt att jag själv skulle gå ner till heltid. Någon lågkonjunktur skönjes icke i min bransch. Tvärtom. Vi expanderar både kund- och personalmässigt. Det är positivt, förstås. Förutsatt att man orkar med det. Men arbetsbördan har fört med sig att bloggen liksom bromsat in. Det har den i och för sig gjort många gånger förut, så det kanske följer någon sorts naturlig cykel.

Apropå cykel, så har min fått nya däck. Se där, något mer att berätta om.

Och så.. att det regnar, förstås. Det känns så ovanligt att det är värt att dela med sig av. Om nu någon vill dela regnet.
Du där i söder, som är van... Kan inte du ta lite till?

Undrar om jag glömt något......?
Hm!!

Nä - Jag tror inte det.

Här händer ju ingenting.

*****

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Trevligt att få läsa om händelselösheten norr över.
Här blåser det. Inget regn. Idag alltså.

Bert sa...

Turtlan skrev: <span>Trevligt att få läsa om händelselösheten norr över. Här blåser det. Inget regn. Idag alltså</span>

Matildas fikarum sa...

Det är så skönt när ingenting särskilt händer. Lagom vilsamt och lugnt. 

Bert sa...

Matildas fikarum: Men lite mer kunde väl få hända. Nå't kul!