onsdag, november 30, 2011

Nytt lunchställe. Kanske.



Skickat från min Samsung Mobil

2 kommentarer:

majalena sa...

Men så bra , vill ju att du ska ha ett bra ställe att inta lunchen på! :)  Tycker att jag eventuellt känner igen den rosa väggen. Äter ju inte ute så ofta numera, men häromkvällen fick jag "komma ut i världen" och äta på det där stället vid vattnet , ja vid teatern, du vet.....mja ganska så gott, men lång väntan på maten (47 minuter) p g a att man tydligen hade beställningar utanför huset... .förra gången hade man ingen vass kniv till min lammfilé p g a bröllop och
50-årskalas. Ska jag ge dem en ny chans? Vill gärna det eftersom jag bor inom gångavstånd! 

Bert sa...

majalena: Du ska absolut ge Bistro Norrland fler chanser. Jag har aldrig gått därifrån missnöjd. Varken lunch eller kvällstid.

Men den där rosa väggen är egentligen röd och finns på ett alldeles nyinvigt ställe i stan. Ett stenkast från mitt jobb. Ett mycket kort stenkast. Det har dock ett fel. Lunchen serveras först 11.30 trots att "traditionen" här i stan är att rätt många går ut och äter redan klockan 11. Nu fick vi på nåder starta måltiden lite före den utsatta tiden. Inget fel på maten. En ljuvlig lasagne och en härlig grönsaksbuffé, till så rimligt pris att vi kunde kosta på oss en tia extra och därmed få tillgång till tårtbuffén till kaffet också.

Så vi är några som kommer att "nöta på" och se till att lunchen börjar klockan elva. De ger sig snart och anpassar sig, tror vi.