onsdag, november 23, 2011

Reinfeldts hak

När jag härom helgen besökte Barcelona åt vi lunch på La Bodegueta Provenca. En minnesvärd tretimmarssittning. Jag ljuger inte när jag säger att det var en 12-rätters. Minst.

Vi var en grupp från företaget som över lunchen träffade en av våra samarbetspartner där. Deras medarbetare hade någon gång tidigare i höst besökt samma Tapasrestaurang och då överraskat vår statsminister över en lunch, tillsammans med sina säkerhetsvakter.

Stället döptes förstås om till "Reinfeldts hak".

Och när jag satt där över min grillade sparris, den marinerade tonfisken, den torkade skinkans Rolls Royce - Pata negra, och andra läckerheter som i en aldrig sinande ström kom in på bordet, råkade jag slänga en blick in i ett annat hörn av restaurangen.

Och vem fick jag se där?
Paparazzotakterna kom fram i mig och trots dåliga ljusförhållanden lyckades jag få en bild av en till synes rätt välmående Fredrik.


*****

11 kommentarer:

Turtlan sa...

..eller hans okände bror...?

majalena sa...

Absolut hans okända bror, Freddan sitter inte med öppen skjorta så där inte.....ens på semestern?? 

Knapsu sa...

Han ser allt lite plufsig ut den gode Fredrik, men han har väl suttit för länge. :-D

Biggan sa...

Fredrik har definitivt suttit för länge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ingen tvekan om den saken. ;)

Bert sa...

T

Bert sa...

Turtlan: Ja - kanske det.

Bert sa...

majalena: Han kanske har s.k. multipla personligheter.

Bert sa...

Knapsu: Förmodligen. Eller rättare sagt: Helt säkert.

Bert sa...

Biggan: Jo, Jag håller med.

Maja sa...

Jag tycker att han passar i en hörna på en restaurang i Barcelona. Där kan han sitta. Kanske gör han minst skada där?

Oskar sa...

Jag unnar verkligen sveriges bästa stadsminister i modern tid att sitta där i hörnet på restaurangen och njuta....dock tror jag att han kommer vänta med det ett antal år till :)  . Visst blir inte allt perfekt när man leder ett helt land och visst kan det vara så att han är den bästa på mycket länge mer därför att de andra varit så grymt dåliga men endå...allt är ju trots allt relativt :) .