tisdag, april 10, 2012

I vida världen

Idag har jag jobbat i Piteå. De hade personalbrist (planerad) och ville ha stöd från Luleåkontoret. Det stödet blev jag. Men lite som studiebesök blir det förstås också i min roll som personalare.

Vårt Piteåkontor har kunder över hela landet. Trosa kommun ringde väldigt flitigt idag. Nyköpings likaså. Men från Gnesta hördes inget. Men givetvis överväger de lokala kunderna. För att inte tala om den man som i Sao Paulo vill förlänga sin vistelse, vilket var lite knepigt, då det inte fanns plats hemåt de dagar han önskade. I alla fall inte till rätt pris.
 - Kostar det så mycket att ändra mina planer, så tar jag en ny biljett till Milano istället, sa han.
Och så fick det bli. Sao Paulo - Milano, det blev billigare än ändringskostnaden av den gamla biljetten. Sedan kompletterar han med resa hem till Luleå.

Nästan lika krångligt var det för en stackare som ville åka från Sollefteå till Piteå och tillbaka till Långsele. Men det löste sig det också.

Mycket jobb. Övertid.

Trött.
Gonatt.

*****

3 kommentarer:

Leif sa...

I Piteå? Dvs jobbat nära stockholms mer nordliga förorter?

Bert Bodin sa...

Jepp - Och lattemammorna var betydligt fler än i Luleå.

Leif sa...

Close approach! Med utrikiska ord.