onsdag, april 11, 2012

Nu går jag på sporten

Uppenbarligen har något hänt, på DN:s kulturredaktion. Man har lärt sig, efter mitt "påhopp" härom dagen.

Se bara ingressen till artikeln om Frida Hyvönen i dagens Kulturdel. Till och med Flarken fick komma med.

Men så läste jag sportdelen också. Det hör egentligen inte till vanlighterna att jag gör det. Men den här gången var det tydligen menat att jag skulle göra det. En artikel handlade om det nya ledarskrået inom längdskidåkningen.
Ska jag nu måsta huta åt sportredaktionen också?
Nä - Dum får vara dum.



Jag vet inte varifrån "Nilsson" kommer, men han heter Urban i förnamn och bor i Skåre i Värmland.







*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, men Nilsson kan ju vara från norr ändå ,-)

Det är ju jag. Och inte tar jag illa upp om nån säger att jag pratar norrländska ... och ja, jag vet .. man säger inte götaländska.

Elisabet. sa...

Ps Snyggt med svarta ramar runt bilderna! Ds.

kristina sa...

"trygg norrländska" eller otrygg - hur skulle det låta månntro?

Turtlan sa...

Men då kan jag berätta att denna Nilsson hörde jag på Radio Värmland i em. Det var ett längre reportage om hans vallauppdrag.
Först undrade jag också varför denna "norrlänning" var med i Värmlandsradion men sen förstod jag att han bodde här i länet. Självklart kan andra än värmlänningar vara med där men jag undrade lite ändå. Hörde inte inslaget från början så där är förklaringen till min undran.

Skåre ligger alldeles strax utanför Karlstad.

Sen är ju nya chefen för skidlandslaget en Karlstadsbo också. Det kan ju bara bli succé ;-)

Bert Bodin sa...

Elisabet: Jag tar inte illa upp heller. Men jag rättar gärna. Är så less på att bli marginaliserad, om man så säger.

Och han är inte värmlänning. Men då hade det ju varit kul att veta varifrån han kommer. Kanske Malå??? Då hade du kunnat skriva en liten krönika om när du satt barnvakt hos honom. Eller nå't!

Bert Bodin sa...

Elisabet: Tack.

Och vad tycker du om kommentarsfunktionen?

Bert Bodin sa...

kristina: Haha - Ja, det kan vi fundera över.

Bert Bodin sa...

Jaså - är han ny, Ulf Karlsson.

Och en Kalixbo blir förbundskapten: Lars Öberg

Anonym sa...

Ojdå! Har du börjat "gå på sporten"?
Finns marknaden i Luleå?
;-)

Bert Bodin sa...

Nä - det är dåligt! Men det beror nog på marknadsföringen.