torsdag, april 26, 2012

Positivt

Så har jag anställt folk igen. Man gör då inte annat i dessa dagar. Och det känns ju bra. Visserligen har jag också fått meddela tråkiga nyheter åt andra, som inte kom på tal. Men så är det ju.

Kurser har jag också planerat för tre anställda. Dyrt men behövligt.

Att jag sedan utbildat kunder är väl lite starkt uttryckt. Men en kollega gjorde det, och jag hjälpte till en del. Viktig företagskund skulle lotsas vidare i våra system. Vidhängande lunch, var ju inte heller fel.

Lade schema för min grupp, och avslutade dagen med att ordna blommor till två kundkontakter som jobbar sin sista dag före pensionen imorgon.

Inte så pjåkigt.

Jo - Jag ordnade så att en Iransk forskare fick komma till Kanada också, förresten.

Och hemma gick en dimmer sönder.

Ja, ja....

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Som alltid intressant att följa bloggvännernas vardag på jobbet! Och grattis till dom nyanställda, eller det kanske bara var en?
Ja, grattis ändå ,-)

Bert Bodin sa...

Elisabet: Och inte beklagade du dimmern. ;-)