lördag, augusti 18, 2012

Yxskaftsreaktion


Jo - Det har kommit ett svar. Jag skickade nämligen mitt blogginlägg om ordbajsarfrukosten härom veckan till FINAX. Men eftersom jag inte fick någon reaktion därifrån, så lade jag in det på deras Facebooksida också.
Och se - Det tog skruv.
Hej Bert!

Vi arbetar hela tiden med att bemöta våra konsumenters önskemål. I konsumenttester har det visat sig att många väljer att förvara sin müsli i burk eller något annat, istället för i originalpåsen, p g a att den inte bevarar frukte...

rna och smaken på ett bra sätt och att müslin tar smak av andra livsmedel i skafferiet. Därför har Finax valt att packa vår müsli i lufttäta och återförslutningsbara påsar med zip-lock. Finax müsli blandas och packas inom en timme så att alla ingredienser alltid har färskast möjliga arom och smak. Förutom att ingredienserna då är färska håller sig bär och frukter mjuka längre. Den lufttäta påsen hindrar också müslin att ta smak av andra livsmedel i omgivningen. Om du inte hittar frukt eller bär i din Finax müsli beror det troligtvis på att du valt en av våra naturella müsliblandningar, dvs. Sunt & Gott, Branmüsli eller Dinkel & Quinoa.

-----

Jaha. Då vet man det. Igen!
För det där var ju i stort sett samma sak som texten på förpackningen sa.
Och en stilla undran dröjer sig kvar. FINAX finns ju i Helsingborg.
Vad är det skåningar har i sina skafferier, som luktar så illa?

*****

6 kommentarer:

Suzesan sa...

Hahaha skrattar. Alltså....! och de talar om för dig vilken paket du valt....jajädransjaaa;)

Klipp och klistra...!

Kram
/Susanne

Knapsu sa...

Svartsoppa?

Bert Bodin sa...

Suzesan: Ja, det var väl tur, så att jag inte förirrat mig helt.

Bert Bodin sa...

Knapsu: Eller någon kvarglömd gås, kanske.

Mikaela O sa...

Låter som om de inbillar sig själva att de gör livet lättare för sina konsumenter med att införa zip-lock. Som om det var ett jätteproblem att behöva förvara müsli i burk. :) Verkar inte heller vara särskilt miljövänligt jämfört med vanlig förpackning.

Bert Bodin sa...

Mikaela O: Håller med dig på varje punkt. Men mest vänder jag mig mot att de tror att det låter flådigt.