lördag, oktober 06, 2012

Bak som bak

Yttrandefriheten är ständigt på tapeten nuförtiden, verkar det som. Tintin i blåsväder. Märkliga beslut på våra bibliotek.

Lyssnar på Medierna i radions P1, där debatten går hög angående det rättfärdiga att publicera bilder på någon fullständigt obetydlig (för de flesta) prinsessas bak. Tjuvfotograferad förstås. Kanske var hennes bröst också synliga - jag vet inte, men jag kan med min fantasi i alla fall föreställa mig hur de ser ut, även om jag inte sett bilderna.

Se och hör är den "tidning"(?), som stått för bedriften att visa sin och sina medarbetares intellektuella standard genom publiceringen. Den är låg, på gränsen till imbecill.

Att det sedan finns människor som betalar för att titta på skräpet är för mig en fulltständig gåta.

Är "läsekretsen" fullständigt fantasilös? Vad lever de för liv?

Bak som bak.
Mitt lämnar dock mer till fantasin.
Egentligen tycker jag synd om både redaktionen och tidningsköparna, med tanke på att de inte har sjukdominsikt.

Lägg pengarna på en bra terapeut istället.














*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: