fredag, oktober 19, 2012

Så tänker stora starka ...

.. Sverige göra bort sig än en gång. Miljöminister Lena Ek vill helt sänka vargstammen genom att påstå att 180 vargar räcker. Idag har vi ca 260 individer i landet. Något som Naturvårdsverket hävdar borde vara knappa 400 för att stammen ska leva gott.

På ett sätt är det bra, att hon säger det hon säger. Det är bra att visa sin okunskap. På så sätt visar hon att det inte är fråga om ekologi, inte finns någon strävan efter naturlighet och balans. Att bara gå efter teorier och drömmar om att en viss "djurparksstatus" är det rätta.

Kork flyter ovanpå.
Jag hoppas på starka strömmar mot fallet.


*****
Läs gärna mina andra inlägg i rovdjursfrågan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Turtlan sa...

För mitt yrke behövs det utbildning.För andra yrken också.

Men som minister... vilken utbildning behövs det då...?

Suzesan sa...

Jag håller med.

Kram
/Susanne

Knapsu sa...

Från det ena ryggradslösa stolpskottet till miljöminister till det andra... Ja herregud, Miljöministeriet under Reinfeldts regim har ju förvandlats till, till...jag vet inte vad!

Bert Bodin sa...

Knapsu: Sverige kommer inte att tillhöra A-laget, när det gäller miljön. Snarare C.