tisdag, december 04, 2012

Idag ...

.. var det rätt ovarmt när jag gick till jobbet.

*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, Bert .., du sprider det norrländska o-et alldeles galet! Många kunder försöker skoja till det och sätter o:et huller om buller ... och jag säger att det är en konst det där, att få till det rätt.
Ofint - yes -.
Oätit - yes -.
Okommit - yes -.

Och ovarmt .., det skulle dom garanterat tro vore rätt ,-)

Bert Bodin sa...

Elisabet: Men det är ju rätt!!! Det var ovarmt! Minus 21.

Anonym sa...

Ognälligt? Är det okej med o:et? Jag är nämligen väldigt gnällig dessa så kallade vinterdagar. Önskar jag hade lite av din förtjusning över årstiden vinter och därmed blev mindre gnällig. Med andra ord, Ognällig. Fy för den lede med minus 21. /bettankax

Bert Bodin sa...

bettankax: 21 minus!!! Äsch - Det är väl inget. Bara ovarmt.

Biggan sa...

Otroligt Bert!!!!
Här har vi -15 vid havet i dag...smått ohyggligt otrevligt, rått nämligen pga att havet fortfarande är öppet.
Annars är det tjosan värre, har bakat rullrån i dag med recept från JAMTLI i Östersund mina barndomstrakter...Häpp!

Elisabet. sa...

bettankax: nej, det är inte okej ,-)
Det heter inte ognälligt, hälsar Vän av Ordning!