onsdag, april 24, 2013

Så har jag skaffat mig . . .

. . en ny app. Dessa små program som kan hjälpa mig med än det ena eller det andra. Stava rätt med SAOL, leta viner på Systemet, kolla mina gigantiska banktillgodohavanden och en massa annat.

Bonde på köpet, heter den här nyaste. Den ska hjälpa mig att hitta svenskproducerade varor i matvarubutiken. Den verkar fungera. Man får tummen upp på vissa varor och på andra får man tummen ner. 10000 produkter lär den hålla reda på. Och visst har jag testat.

ICAs ekologiska havregryn till exempel. Den "som innehåller spröda flingor av havre som odlats ekologiskt på svenska fält". Där fick jag svaret: Vi har ingen information om denna produkt.

Så var det med det.

Nåja - Det var i alla fall inte tummen ner, vilket är det värsta en vara kan råka ut för när jag går och handlar i fortsättningen.

Akta er ICA, COOP och WILLYS! Nu är Bert i farten.

*****

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Suzesan sa...

Ha ha ha jag fick mig ett skratt av sista raderna. WAY to go!! Hörde på radio när de testade och vad var det med reservation...Wasa Delikatess klarade inte gränsen. Måste ta sig in md "pass". Tror det var runt 15% kvar av svenskt knäckebröds ingredienser i detta.....!

Kram
/Susanne

Elisabet. sa...

Ja, den appen ska jag också skaffa mig, perfekt att ha tillhands när man arbetar och någon undrar över ursprunget.

Bert Bodin sa...

Suzesan: Jo - En viss reservation får man väl anta gäller. Alla produkter finns inte inne, men då får man ju som jag skriver ovan inte tummen ner, utan bara en information om att ingen info finns.

Men kul är det. Och intressant.

Bert Bodin sa...

Elisabet: Bra-att-ha-grej. Verkligen.

Är folk i allmänhet intresserade av ursprunget, eller är det bara en önskedröm att jag tycker att de flesta borde vara det?