måndag, augusti 12, 2013

Det mysko paketet

Härom veckan fick jag en avi om att jag hade paket att hämta. Förbryllad funderade jag över vad det kunde vara, eftersom jag inte beställt något.

Paketet hade dessutom Samhall i Umeå som avsändare, vilket inte skingrade några funderingar. Jag drog alltså slutsatsen att det hela måste vara ett misstag och lät paketet gå tillbaka till avsändaren.

Någon dag senare slog det mig.
 - Jäklar. Det kanske var en vinst!

Hade jag inte för en tid sedan deltagit i en fototävling hos Norrmejerier. Det företaget ligger också i Umeå.... Hm...!?

Alltså tog jag mod till mig och skrev ett mejl, förklarade situationen och undrade om det möjligtvis var Norrmejerier som hade skickat paketet.

Det kom ett svar. Jakande. Pia, som hon hette, lovade att returnera paketet än en gång tillbaka till mig.

Idag kom det.

Fyra exklusiva, handdrejade frukostskålar. Ingen dålig vinst. Värdet beräknas till närmare 1200 kronor.
Det blir exklusiva frukostar i fortsättningen.

*****
Länk till krukmakaren.

14 kommentarer:

Ingela sa...

Krukmakaren i fråga gör väldigt vackra saker. Han är gift med en gammal vän till mej och jag besökte dem senast förra sommaren. Han har öppet för allmänheten också och hans verkstad/utställning är väl värd ett besök om man har vägarna förbi. Ja, man kan gott göra en tur från E4:an och besöka Uttersjöbäcken, på vägen ut mot Bjuröklubb, dit man lika gärna också kan åka om man ändå är så nära.

Turtlan sa...

Å så fina! det var väl för väl att mejeriet skickade paketet en gång till när man för e gångs skull vinnner....

Kanske vore bra med ett vinstbrev som förvarning. De kanske tänker på det till nästa gång?

Grattis från ÖSREGN i Sola Stan :-))

Biggan sa...

Grattis till den fina vinsten Bert!
...välkommen i vims-gänget, liknande saker händer även mig vill jag lova....

Du tar fantastiska foton, så jag kan förstå att du kammat hem ett pris!
Anar att du är en estet, vill gärna tipsa dig om en konstnär som i mina ögon är helt outstanding, vilket ljus, vilka akvareller. Lars Lerin heter konstnären och du kan/om du känner för det/ gå in och ta en titt på
www.sandgrund.org ,jag tror du gillar det du ser.
Ha´re så gött/Biggan i Hudik

Biggan sa...

...men va tusan hakar......ordet "min" blev blått, men inte www-adressen...............

Turtlan sa...

... som ligger här i Sola stan :-))

Men med stor skämskudde så har jag inte varit där än... Pinsamt.

Han gör fina böcker mm också.

Anonym sa...

Han gör fina saker Björn Larsson! Jag har gett bort både keramik och glas som han gjort. Glasen har han designat efter kaffemuggarna. ellem

Bert Bodin sa...

Ingela: Tack för tips.

Bert Bodin sa...

Turtlan: Det var snällt av dem att skicka paketet igen.

Bert Bodin sa...

Biggan: Tack!

Lars Lerin känner jag väl till. Har sett en av hans utställningar.

Bert Bodin sa...

ellem: Fina presenter att ge bort.

Kattvakt sa...

Lyxfrukostar framledes? Tja...
Skålar är alltid bra att ha tillgängliga.

Anonym sa...

Fina skålar var de. Jag kollade upp och tävlingen pågar i 2 veckor till på Norrmejeriers hemsida !!

Mia sa...

Åh vad fina! Grattis Bert!

Bert Bodin sa...

Tack Mia!