onsdag, augusti 14, 2013

En vanlig dag

 
Det känns som att jag snabbt kommit in i vardagen igen. Semefter är lätt infört i psyket. Vet inte om det är en fördel, eller inte.

Venedig, Hongkong, Monrovia, Borlänge, Kalmar, Bolzano, Seoul. Lite av varje, alltså. Förutom en del personalärenden och annat administrativt. När klockan slog en halvtimme innan stängningsdags hade vi 67 ärenden kvar att avsluta. Men det fixade sig. I alla fall så pass att det skulle vara lugnt till imorgon.

En trevlig lunch hanns också med. Från mina förrförra jobb, på American Express Corporate Services och dessförinnan Nyman&Schultz och SJResebyrå (Sistnämnda var Sveriges största flygförsäljare på sin tid!!) har samlats i en Facebookgrupp, som träffas någon gång då och då för att äta lunch. De som kan komma kommer. Anspråkslöst och trevligt. FB är bra på det sättet. Någon tycker det är dags och lägger ut ett datum. Sedan är det bara att ansluta. Alltifrån pensionärer till flygande personal från SAS, som vi jobbat med någon gång... Gott och blandat. 

Det märks att vi blivit äldre. Det pratas sjukdomar.






En bra dag. Sommarkänsla. Efter jobbet kan vi inte sitta hemma utan drar ut på stan och hamnar på Bistron nere i Norra hamnen. En lammfilé, respektive halstrad abborre sitter fint tillsammans med ett gott vin. Avslutar med en dubbel espresso och en chokladlakritsmousse med färska bär.

Kvällen är ljum och som gjord för att slinka in på puben. Men innan dess tittar vi in på lite olika ställen för att se om vi hittar någon bekant. Växlar några ord med trevlige Adam som jobbar på CG:s, men går vidare.

Det blir Bishops Arms till slut. Lagom med folk. Många turister. Trevligt.

Vardag med guldkant.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nyman&Schultz väcker minnen hos mig.
Mamma tyckte om att resa till storstäder och pratade alltid så gott om just N&S ....

Bert Bodin sa...

Elisabet: N&S var tidigare en "fin" resebyrå, men blev på min tid enbart en resebyrå som inriktade sig på företags-/tjänsteresesektorn.

Astrid Binnerstam sa...

Det verkar som om du trivs med ditt arbete och dina kollegor. Bra! Ett tag till ska du jobba ihop till min pension.Plus din egen.Tufft,men alla är alla andras ansvar.:-)

Bert Bodin sa...

Astrid Binnerstam: Välkommen till min blogg.

Jadu - Mitt bidrag blir bara något eller ett par år till. Jag har passerat 64!

Hur mycket har du kvar?