torsdag, augusti 08, 2013

Skinkont

Dagen har präglats av ett visst linkande; ett visst besvär att stiga upp och att sätta sig. Det har tagit emot då och då och här och där.

Jag har träningsvärk i skinkorna och nedåt baksidan av låren.

Det var inget som jag tänkt på att kunna råka ut för. När jag steg ur sängen i morse undrade jag vad som stod på. Hade jag fått någon märklig sjukdom under natten, eller.... ? Kunde knappt ta mig nerför trappan från sovrummet.

Men givetvis finns en förklaring. Jag städade spisen igår. Den öppna. Ja, eller stängda. Vi har en 1-tons så kallad Tulikiivi i stugan. Eldstaden finns innanför en glaslucka. Vad jag gjorde var att jag tog ut alla innerplåtar och dammsög bort all aska från två vintrars eldande. Ståendes på knä. Plåtarna väger en hel del och måste lyftas ur och in i en viss ordning och passas ihop. Det gick inget vidare att pussla ihop dem efter att jag rengjort innandömet i ugnen. Jag blev sittandes där på knä i diverse märkliga statiska ställningar och spänningar och kunde knappt ta mig upp, när jag var klar. Men det gick bra till slut.

Idag kom alltså resultatet. Ont. Ömt. Stelt.

Och jag som brukar få värsta träningsvärken efter två dagar. Inte dagen efter.

Spännande morgondag, alltså.

*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

God bättring!
Mycket vacker utsikt från patio sydost:) /bettankax

Bert Bodin sa...

bettankax: Efter ronden kan konstateras att pat. är återställd till ca 97,6 %