torsdag, september 12, 2013

Varför ...

.. kommer jag på de mest lysande blogginlägg precis innan jag vaknar på riktigt? Det vill säga, i den där halvdvalan, när man ligger och väntar på att väckarklockan ska ringa.

I morse hände det mig igen. Jag låg där och broderade ut texten. Det var ett angeläget ämne och alla argument fanns där, klara att sättas på pränt.

Sedan steg jag upp och åt frukost.

Och jag har inte en endaste aaaaaaning om vad världens bästa bloggpost skulle handla om.

Återkommer om den dyker upp igen.

*****

4 kommentarer:

Knapsu sa...

Känner igen det där. Oftast händer det på morgonen på väg till jobbet, men när man senare sätter sig framför datorn så är alla knivskarpa formuleringar och argument som bortblåsta. Ibland är hela ämnet bortglömt.

Bert Bodin sa...

Knapsu: Det är frustrerande.

Ingela sa...

Det händer mej också. Kanske en pandemi?

Bert Bodin sa...

Ingela: Vaccin?

Det måste finnas hjälp.