måndag, oktober 07, 2013

Jag och Frankrike ...

.. går inte ihop. Förstå mig rätt. Jag har inget emot landet, tvärtom.

Jag har rest i alla världsdelar utom Australien. Alltid har jag hållit mig frisk.

Men Frankrike får mig på fall. Inte varje gång, men blir jag någon gång risig i magen, så vet jag att jag är i just detta land. Jag har varit här oräkneliga gånger (säkert ett tjugotal), så det vetenskapliga underlaget är starkt. I Grekland, som är en annan favorit har jag också varit många, många gånger. Druckit kranvatten och sådant som en del säger är fy fy, och aldrig haft problem.

Tur att jag tog med mig en bok och att bra korsord.

*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så underligt! Jag menar, att du blir krasslig just där! Krya på dig, om du inte redan har gjort det.

Bert Bodin sa...

Det finns någon bacill här som
inte gillar mig.

Biggan sa...

Krya på å hej å hå!
Otur Bert, hoppas du snart är piggelin igen, tur du har VI:s kryss med dig!

Bert Bodin sa...

Biggan: Det hoppas jag också. För att ligga så hotellrummet är inte så himla kul.

Monet sa...

Hej igen,
Vill bara säga att jag fortfarande inte kan kommentera på din blogg av samma skäl som jag tidigare beskrivit. Ville gärna önska dig bättring av din franska bacill. Åt du ostron eller råbiff eller något? Och börja inte äta för tidigt, det är det misstag de flesta gör. Svält ut det hela och låt hela systemet vila med undantag för vätska!

Bert Bodin sa...

Väldigt märkligt att du inte kan kommentera. Kan det bero på version av webbläsare? Vet att Annika Bryn också har problem med det. Jag har också hört att det ibland krävs två klick för att komma till formuläret.

Jag lägger ut fin kommentar.

Kan inte säga att jag åt så "känsliga" maträtter. Det är väl ofta slumpen som spelar in.
Är bättre nu och återgår vill jobb imorgon.