lördag, december 07, 2013

Vilken slölördag

Kvar i stan i helgen. Och slöheten tar över. Visst har jag byggt om inredningen i en garderob. Men i övrigt har jag inte gjort ett skapandes grand. Inte ens varit utanför dörren.

Jo, jag gick ner till förrådet för att kolla om mina nya pjäxor passade till bindningarna. Det gjorde de inte! Så nu blir det att traska iväg till världens bästa friluftsbutik här i stan och få en justering gjord. Fixat med de övervintrande växterna på balkongen också.

Men i övrigt har jag bara legat på soffan.

I och för sig har jag ju strukit en skjorta också. Ska ju på fest ikväll. Årets julfest i företaget. Hemligt, hemligt. Men jag vet en del detaljer eftersom jag utsetts att se till att medarbetarna kommer dit i god ordning. Samla flocken till släden i tid, alltså. Från förfesten på jobbet.

Det kräver en del.

Trevlig lördagskväll!


*****

Inga kommentarer: