måndag, mars 31, 2014

Maskerad

Bland saker som jag inte för mitt liv kan begripa är varför det inte går att förbjuda att folk kommer maskerade till ett publikt evenemang. Till exempel en demonstration. Eller ett sportevenemang.
 
Att man går i ett demonstrationståg innebär väl att man vill hävda en ståndpunkt. Ska man inte stå för det då och stå för  den man är?
 
Att  maskera sig för att gå på en fotbollsmatch måste väl innebära att man avser att hitta på något otillåtet som man fegt nog inte vågar stå för. Man vill inte synas. Vill inte bli igenkänd.
 
Alla varningsklockor borde larma.

Jag kanske skulle prova att ta på mig mask, när jag går på banken nästa gång.
 
Vad är det jag inte fattar?
 
*****

4 kommentarer:

Kattvakt sa...

Från annat håll i bloggosfären meddelas att "Turkiets fotbollsförbund löste våldsproblematiken vid högriskmatcher genom att bara kvinnor och barn fick komma in. Genialt, trevligt, billigt och enkelt." Bild

Elisabet. sa...

Underbar kommentar från Kattvakt, ja, det vore nånting det!
För övrigt håller jag med dig när det gäller rånarluvor och annat, men det förstår du väl ändå Bert, att om människor inte får bära såna, då kan dom bli K R Ä N K T A.

Bert Bodin sa...

Kattvakt: Jo, jag kommer ihåg det där. Bra idé.

Bert Bodin sa...

Elisabet: Precis så. Det är därför jag tänkte prova med banken.