söndag, maj 04, 2014

Tårpilar

Inte kan jag säga att jag direkt "diggat" Weeping Willows, som hållit på "sedan 1900-talet", som sångaren Magnus Carlsson sa när han presenterade en låt från deras första skiva.

Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Kvällens konsert var bra. Enkel, stilren, lagom lång.

 - Vad är det egentligen för genre, undrar jag när träffar bloggarna Sven och Johan i foajén efteråt.
 - Nja, säger Sven. Lite Frank Sinatra ... Nej det är svårt.

Bra låtar. Men jag sitter och tänker på att de är rätt korta, med rätt avhuggna slut. Det är inte många jag känner igen, men några är bekanta.

Magnus Carlsson besökte ju Jills veranda i vintras. Jag hoppades på att bandet nu skulle göra en egen version av den hemlöse Doug Seegers låt Down to the river, från programmet. Men där fick jag tji.

Bra konsert!

*****

Inga kommentarer: