söndag, juni 01, 2014

Får jag fråga.

Är det du som köper 15 kilo kläder varje år. Och slänger åtta kilo?

Då är du en beige medelmåttig svensk. För det är nämligen vad vi gör i Sverige. I genomsnitt per invånare! Det låter inte klokt. Grav miljöförstöring framförallt. Men också ett tecken på något mycket värre.

En shoppingkultur som hotar dina barns och barnbarns existens.

Dessutom anar jag att du köper och slänger mycket mycket mer än så, för jag ligger långt, långt under det där snittet.

Jag försökte uppskatta min egen skuld i sammanhanget. Mitt resultat: Köpt cirka 4 kilo. Och slängt noll.

När ska vi inse hur läget är egentligen?
När ska du sluta köpa skräp?

*****

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Ännu mer köper de och slänger, ety min garderob ser ut som den "alltid" gjort, sånär som på några få nya plagg sen senaste året.