måndag, juli 21, 2014

Säga vad man vill ...

.. om digital prenumeration på dagstidningarna. Jo, jag har också det. Men jag går och hämtar den vanliga varianten i byn.

Här träffar jag Torbjörn, som erbjuder lift. Han är på väg att slänga sopor inne i byn och hämtar tidningen på samma ställe som jag.
 - Ja, jag tänkte att du ville åka med uppför storbacken. Det är ju så varmt.
(26 grader och stekande sol.)

Jag tackar nej.

Tur det, för då hade jag inte träffat jätteschäfern Heidi, som kommer springande mot mig med en boll i munnen och vill leka.
 - Men hon tycker nog egentligen att det är för varmt, sa matte.

Den står sig, papperstidningen. Motions- och upplevelsemässigt, alltså.

Särskilt när man har 2 kilometer till tidningslådan.

Ja - Enkel väg, förstås.


Någon har fått sätta livet till

*****

Inga kommentarer: