fredag, juli 25, 2014

Vad ska vi göra idag då?

Högsommarvärmen fortsätter och ingenting blir gjort. Inte mig emot. Jag kan ta vara på stunden och sitta och glo. På ingenting, om så vore. Det tror jag varje människa skulle må bra av.

Men så var det det där som vi beställde för 10 dagar sedan. Och som skulle komma förra fredagen.
 - Eller möjligen måndag, sa leverantören.

idag har jag varit väldigt flitig. Med att vänta. För nu hörde de av sig.
 - Vi är på väg. Hur kör vi?

Det blev till att förklara. Men vi är inte så lätta att hitta, så jag beslöt att gå upp till närmaste korsning där alla, säger alla kör förbi utan att svänga ner till oss.

Hettan var svår. Skugga fanns inte. Jag fotograferade en vacker fjäril i väggruset. Gick en liten sväng. Träffade en norsk gutt som var på motionspromenad. Och då mullrade det till i nästa korsning, och en gigantisk bil uppenbarade sig i ett dammoln värdigt isländska vulkaner. Jag hade hört bilen på avstånd, så jag började gå tillbaka till min bevakningskorsning. Den stora bilen tvekade där borta och killen jag mötte vinkade den vidare mot mig.

Där stod jag i bästa värnpliktsmaner och visade med de auktoriserade riktningstecknena var han skulle svänga in. Det funkade inte. Förmodligen hade jag att göra med en individ med icke fullgjord värnplikt. Han körde förbi. Men bara fem meter, för han ville nog inte köra över mig.

Men sedan gick det förhållandevis raskt. Skickligt manövrerades monstret in, backandes, på vår gård och så långt det bara går, innan flaket höjdes till över vår taknock (vi har två våningar) och lämpade av "arbetet".

Nu ligger det där. 17 ton jobb!

Vad ska vi göra idag?
Ja - vi tar väl en tur med kajaken.



Nä - Inte idag.
































*****

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hahaha .. ja, jag förstår er! Pv kämpar med fönstret i vardagsrummet (det andra) .. jag hör rasslet från måttbandet och igår hörde jag osande eder - det var olikt honom - och jag log lite.

Bert Bodin sa...

Ja - Man vill ju inte ha hjärtflimmer.

(Hoppas det gick bra med el-felet.)

Anonym sa...

oj oj - jag tror du behöver lite hjälp!
Inga

Kersti sa...

Ett sådant jobb borde vi också beställa. Men innan det blir av är byte av nätet i myggfönsterna en lagom ansträngande sysselsättning och så ett dopp eller två i sjön. Man kan ha det sämre.

Bert Bodin sa...

Inga: Tack, tack. Kan du komma imorgon?

Bert Bodin sa...

Kersti: Det gäller att välja sina "strider". ;-)