onsdag, november 05, 2014

Trägen vinner

Nu närmar jag mig målet. Striden kanske snart är över efter många år. Du trogne läsare av min blogg har följt kampen. Kanske har du bara skakat på huvudet. Tyckt att "vad är det där att bry sig om?". Andra har varit inne på min linje och stöttat. Stått där vid min sida och knutit näven, ja till och med båda nävarna och insett allvaret.

Det har varit hårt.

Idag dråsade en liten trycksak ur dagstidningen. Årets kollektion presenteras. Med darrande fingrar och stegrande adrenalinnivåer börjar jag bläddra. Och redan på sidan tre är det kört.

Det blir advent varje söndag sedan midsommar om man ska tända ett ljus i taget.
 
 
Visserligen med svaaaag och lite veklig text. Det kan jag förstå med tanke på det ogjorda väder som katalogmakaren här ger sig ut i. Det står "... med en adventsljusstake i varje fönster".
 
Jag ryser och undrar om jag ens ska våga bläddra vidare i trycksaken. Men då kände jag ditt stöd. Som en uppenbarelse. Och se .... Klavertrampen upphörde! Här visas produkterna med sina korrekta benämningar. Möjligen kan man påpeka att de borde ha fått prefixet "el" tillskrivet. Men jag kan inte begära det omöjliga.

 




 
Slutligen når min eufori riktiga höjder, när jag ser en bild rätt långt bak i broschyren.
Ja'men kolla!
 
Sådär'ja. Där satt den!!!



Nu ska jag bara ta itu med pumlorna.

*****
Här finns ännu mer. Och ännu mer. För att inte tala  om mer om frågan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

:)

Suzesan sa...

Ha ha :) Roligt. / Kram Susanne