torsdag, februari 26, 2015

Februaritorsdag ???

Tidig morgon. Storhandlade strax efter klockan åtta (ljuvlig tid - inget folk - fräscht i butiken) och tvättade bilen på vår fina spolplatta i garaget, när jag kom hem. Förmiddagskaffe kvart över nio.
 
 
Nu har jag kopplat av ett tag. Läst tidningarna grundligt och tänker nu eventuellt sätta igång och baka. Ja, efter att jag lagat lunch, alltså. Idag grönkålssoppa med gott, stekt bogfläsk.
 
Vem sa att p-livet är lojt och lugnt!?
 
 
En torsdag i februari ser numera ut som en aprildag. Tyvärr.

*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Bra att du är uppe i tid då du hinner med allt under dagen ;-))

Men jag saknar rapporter från boulespel, bingo och PRO möten. Sånt ingår väl i pensionärstillvaron.
Ja just det, du jobbar ju lite ännu så "nästan" pensionär :-)))

Bert Bodin sa...

Haha - Jojo.... Det där med bingo och PRO får du nog vänta på. Boule .... Tja, det har jag provat på för många år sedan. Det är rätt kul. På sommaren. Men nu är det väl snart barmark året runt, så ........