måndag, februari 09, 2015

Inte undra på

Jag har varit missnöjd en tid. Eftersom jag numera använder en surfplatta, när jag är ute i stugan i skogen vid havet, blir tekniken för att skriva inlägg i bloggen lite annorlunda. Särskilt med bilder. För då har man ju bara mobilen att lita till. Att fotografera med kameran som finns i själva plattan är inget alternativ. Bara jobbigt.

Det är där missnöjet har satt in. Bilderna har blivit så dåliga på senaste tiden. Ofta oskarpa och omöjliga att klicka på, om man nu vill det. Så idag tog jag mig en ordentlig funderare över hur det kunnat bli så. Och någonstans i mina hjärnvindlingar (som är ganska intrikata och rikliga) hade jag en aning om att det skulle gå att ställa in olika standarder för bilderna.

Och jag hittade den inställningen. Vid något tillfälle hade jag tydligen råkat ställa in att bilderna skulle ha låg upplösning. Va!? När har jag gjort det, undras. Men nu lyckades jag ställa in högsta möjliga standard, så nu blir jag hetare.

Vänta bara!

*****

Inga kommentarer: