torsdag, februari 26, 2015

Modig kvinna

Den ryska, oberoende (!!!) tidningen Novaja Gazeta berättade häromdagen att Ryssland sedan länge haft en plan för att överta delar av Ukraina.

Det är alltså inget som har att göra med den vändning mot Europa, som Ukraina strävar efter sedan det senaste valet och Majdanhändelserna.

I ett nyhetsinslag i SVT  ser vi presschefen för tidningen, Nadezjda Prusenkova, berätta att man ännu inte sett några reaktioner från den ryska ledningen.
 - Men det brukar dröja några dagar. De tänker ut hur de ska svara, säger hon.

Jag tycker det är modigt av henne.  Och jag undrar hur länge den tidningen tillåts komma ut under nuvarande redaktion. Jag undrar också om inte ett nytt "Politkovskajafall" närmar sig.

Ryssland är en sjuk nation.

*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


4 kommentarer:

Anonym sa...

Kroniskt sjukdomstillstånd bestående av ett flertal sjukdomar.
/bettankax

Bert Bodin sa...

Multidiagnos, alltså!

Turtlan sa...

Lider kanske av detta: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Storhetsvansinne

Jag blir så förgrymmad över alla dessa krig i världen. Vi har nara ett liv och en jord. Lev få i frid på denna jord den tid du får och har.

Men så tycks inte normen vara. Varför?

Bert Bodin sa...

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Därför ställer jag densamma.
Trist.

Och herr Putin skulle jag gärna örfila upp, så att kinderna svider. Kanske det enda som hjälper.