onsdag, februari 25, 2015

Total förvirring

Hur ska detta sluta? Det undrar jag.

Jag har ju gått ner i arbetstid sedan snart ett halvår tillbaka. Rejält, dessutom. Jobbar bara 20 procent. Och som alla matematikkunniga personer inser, så innebär det en femtedels vecka, vilket i sin tur betyder en dag i veckan. Jag jobbar alltså bara en (1) dag i veckan.

Men för att jag inte ska förta mig helt har jag delat upp den på två. Vilket alla matematikkunniga personer inser kommer att innebära 4 timmars arbetsdag, de dagar jag arbetar. Alltså har det bestämts att jag ska finnas på jobbet tisdag, respektive torsdag eftermiddag från 13 till 17. Härligt!

Det där har ju inneburit en del förvirring angående min egen "dagvillhet". Det har jag nämnt tidigare. I mitt huvud är det ibland måndag på tisdag, om du förstår vad jag menar. På torsdagarna blir det fredag. Onsdagarna har jag dock aldrig haft problem med, av någon anledning. Tills nu!

Idag, onsdag har jag alltså jobbat. Vojne, vojne. Två dagar på raken! Vad kommer det att innebära för en 65-årig hjärna? För att ytterligare lägga sten på bördan så har jag jobbat förmiddag. Jisses vad stressigt det blev på morgonen, när jag plötsligt skulle vara på jobbet klockan åtta för ett chefsmöte. Sedan blir jag ju helt ledig imorgon. En torsdag.

Och vad skulle jag säga när jag gick hem vid lunchtid? En onsdag.

Jag provade med "trevlig helg", på mitt soligaste sätt.

Fick ett mummel till svar.

Nu återstår att reda ut mina egna hjärnvindlingar 

*****

Inga kommentarer: