torsdag, mars 05, 2015

Hinner med ...

.. en lång sväng ut på isarna, innan jobbet. En hel del folk. Det cyklas, promeneras, åks skridskor eller spark. Sistnämnda finns till låns. Det är bara att ta för sig och ge sig ut på tur. Men när jag kom fanns inga lediga tyvärr. 
Jag får hålla mig till apostlahästarna och får sällskap av en liten lurvig rackare till hund, som slår följe med mig, istället för med sin matte, som går på andra sidan isbanan. Ibland springer den framför mig, ibland följer den mig i hälarna.

Flaggan i topp ute på Gråsjälören
 Hade jag haft tillgång till en spark, hade jag kanske åkt ut till den närmaste ön, Gråsjälören. De flaggar därute idag, vilket betyder att det är öppet för kaffe, våffla, eller varmkorv. Men det blir för långt för mig att gå, om jag ska hinna till jobbet i tid. 

Jag genar istället upp på fastlandet igen efter att jag passerat under Bergnäsbron (en gång Sveriges längsta), som går över Luleälven, och genar upp vid hälsans hus och vidare genom stans centrum. Det blir kaffe hemma istället. Men utan våffla. 

Sedan iväg till jobbet.

*****

Inga kommentarer: