måndag, mars 09, 2015

Käre Carl

Bäste broder!

Tack för brev med generöst erbjudande som nådde mig idag.

Det gladde mig mycket. Den påminnelse du nämner har jag dock inte erhållit. Men det gör inte så mycket, för nu fick jag ju detta utskick.

5% rabatt på alla inköp. Inte illa. Och bara för att man fyllt 65. Och handlar på tisdagar.
Det är ju inte mindre än fantastiskt!

Men när jag tänker närmare på saken så blir jag lite tveksam. Är du verkligen så generös, som du vill låta påskina?

Visserligen har jag handlat hos dig med regelbundenhet. En gång vartannat år brukar det bli. Kring nyår. Inte för att du då erbjuder något som inte andra handlare erbjuder, utan för att din butik råkar ligga närmast den adress jag brukar vistas på då. Nu senast var jag hos dig den 30 december 2014.

Att dessutom inskränka mitt rörelsemönster till att bara tillåta besök på tisdagar är olyckligt. Det är en av de få dagar som jag fortfarande jobbar. Hade du räknat ut det kanske?

Och hur blir det med priset för flygbiljetten? Kan jag köpa den genom dig också och få rabatt? Liksom på övervikten, när jag ska hem.

Det går flera kärror Luleå - Arlanda tidig morgon, minst en gång i timmen. Så det blir inga problem. Och jag kanske skulle kunna hinna med 09.20-kärran hem, för då hinner jag till jobbet. Jag börjar klockan 13.00.

Bra om du kunde reda ut detta, innan jag bestämmer mig.

Avvaktar med spänning ditt svar.

Med vänlig hälsning
Bert



*****
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Carl hade nog inte räknat ut att du jobbar på tisdagar. Och inte att du var en så sparsamt förekommande kund. Onödigt att slösa porto på dg - men fick ju Carl lite gratisreklam hos dig.

Bert Bodin sa...

Han har också lovat svara på inlägget.