fredag, juni 05, 2015

Fredag


Jag kan inte påstå att Tromsø visar sig från sin vackraste sida i dessa två dagar som vi varit här. Det regnar. Och regnar. Och regnar. 

Säga vad man vill, men hur bra kläder jag än har, lägger vädret en viss sordin på uteaktiviteterna. Icke desto mindre har vi i alla fall gjort två halvdagsutflykter. Men synd är det att knappt några bergstoppar syns. Och råkar man få syn på en, så kan man kostatera att de är nysnöpudrade. Nere i havsnivå håller det sig runt 5 - 7 plusgrader.

Icke desto mindre hittar vi ändå fina och vackra ställen att stanna till på. Regnet hejdar sig en stund och det blir drägligt. Sedan finns det ju ett kafé att sitta och kura på. Helst med utsikt över en upprörd fjord, eller en fin strand.

Så det går ingen nöd på mig.

Nu ska vi ta igen oss efter en lång rundtur, innan vi sätter igång med fiskmiddagen. Det blir uer och kveite.



*****

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Det regnar här också. Å jag kan gissa att middagen var delikat.

Andra året i Hjo sa...

Men vad gör man inte för en fin bild.

Bert Bodin sa...

Middagens förrätt var en Nordentallrik med gravlax, Kalixlöjrom, rømme, räkor och en jordgubbe!

Huvudrätten var grillad uer- och kveitefilé, färsk sparris, skirat smör med pepparrot och en blomkålsbroccolistomp.

Dessert: Fruktsallad.

Ikväll ska vi gå ut och äta gott.

Bert Bodin sa...

Man gör allt! Ibland. ;-)

Béatrice Karjalainen sa...

Åh du får berätta mer sen. Jag satt just och kollade på resor till Tromsø eller Senja och undrar hur vandringsbart det är där om ca 2 veckor.

Béatrice Karjalainen sa...

Glömde ju säga att det var en jättefin bild.

Bert Bodin sa...

Jag har varit på Senja vid midsommartid. Vandring bör inte vara några problem. Snö på höjd kan förekomma, förstås. Men i år har det tydligen varit en "snöfattig" vinter.

Béatrice Karjalainen sa...

Åh låter ju lovande.