onsdag, juni 24, 2015

Vad är det som händer

En helikopter hörs komma närmare. Mycket närmare. Och vi går ut för att lokalisera den, men ser inget. Men vi förstår att den måste finnas någonstans över fjärden. Tydligen flyger den så lågt att träden står ivägen . Den hörs nu väldigt nära.
 
 


 Samtidigt kommer två kajaker farande i upprörd sjö. Det regnar kraftigt emellanåt, och det ser inte det minsta skönt och trevligt ut därute bland vågorna. Jag skulle i alla fall inte ha gett mig ut i detta väder.

Plötsligt dyker helikoptern upp. Eller ner. På mycket låg höjd och synlig för oss. Den sniffar över de två kajakpaddlarna och jag tycker mig se att de nästan hukar. Flera gånger är helikoptern väldigt närgången, innan dess ljud tonar bort fem, sex minuter senare.

Vad var nu detta. Bovjakt? Nej - det var ingen polishelikopter. Övning? Nöje? Filminspelning?
Tja, säg det. Vi lär aldrig få veta.


Helikoptern flyger omkring bara ett par hundra meter från bloggarfönstret.


*****

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Spännande! Kanske hade någon larmat och trodde att kajakpaddlarna var i fara?

Bert Bodin sa...

Det var min reaktion också. Men helikoptern kom från "Fiskeflyg". Kanske tar man till alla resurser i ett sån't läge. Polisen har väl inte sån'a förstås.

Bert Bodin sa...

Eftersom inget skrivits i lokala medier så lutar jag åt att det kanske var en filminspelning av något slag.